der Diesel im Forester wurde überarbeitet?

JörgH-67
http://www.autocar.co.uk/CarReviews/Firs...NavPlus/258988/

Zitat:
An updated version of the third-generation Subaru Forester, with a new 2.0-litre diesel engine at its heart. Subaru makes bold claims for it’s new powerplant, which is linked to a six-speed manual gearbox. Officially it returns 7.2 per cent better fuel economy (up to an official 47.9mpg), lower emissions (155g/km), increased torque (258lb ft, accessible from 600 to 2400rpm, 200rpm lower than before) and improved refinement. Improvements are put down to the adoption of a new common-rail fuel-injection system, a more efficient turbo-charging system, new camshaft timing, an improved cooling system, the use of lighter connecting rods and the use of a smaller alternator.
JochenP-74
Interessante Infos, mal sehen, was man für genauere Infos über die Neuerungen bekommt.

Eine kennen wir ja bereits:
der Trubolader wurde im Rahmen der EURO5 Umstellung auf Mitsubishi gewechselt.

Bei den Common-Rail System, könnte ich mir die neu erschienene Gen 3. vorstellen, die für 200MPa anstatt 180MPa ausgelegt ist.

Viele man von dem möglichen Druck tatsächlich nutzt ist das wieder die nächste Fragen, denn die möglichen 180MPa des Gen 2. System nutzt Subaru in der Serie auch nie..

Die Restlichen Veränderungen scheinen dem Down-Sizing zu unterliegen, was man mit gemischten Gefühlen betrachten kann..

Wir werden sehen