der neue Subaru WRX 2014 ???

ChrisF-68
Ja, ganz besonders der Lederschaltknauf setzt wirklich absolut neue Standards. Sowas hat sonst keiner! prophezei Augen rollen crazy nixwieweg
JörgH-67
Zitat:
2018 Subaru WRX and WRX STI preview

Subaru has just redesigned its Impreza but the redesigned WRX and WRX STI derivatives are still a couple of years off. The current WRX and WRX STI will soldier on in the meantime, albeit with a few updates introduced for the 2018 model year to keep them looking and feeling fresh.

Both cars adopt a revised front fascia, highlighted by a more pronounced grille design and larger intakes. The WRX Limited and all WRX STI models also feature LED headlights that move in sync with the steering to help light up curves in the road.

Inside, there’s a new rear seat armrest with cup holders, redesigned door grips, and faster remote trunk opening. The designers have also attempted to refine things by adding upgraded materials and more sound-proofing solutions. That latter includes thicker door glass, improved door seals and a foam-filled windshield header beam. The older 4.3-inch screen in the dash has also been replaced by a 5.9-in unit.

Safety of the 2018 WRX and WRX STI is up as well. The designers revised the front structure of the cars for enhanced frontal collision performance. And the available EyeSight suite of electronic driver aids also sees some improvements. Certain information can now be displayed on the windshield and a new vehicle hold function, which replaces the previous hill hold and hill start assist functions, has been installed and can hold the vehicle on all road grades, not only inclines.

Sadly, there’s no change to the powertrains, meaning the WRX continues with a turbocharged 2.0-liter flat-4 delivering 268 horsepower. The car does, however, feature some refinements to its steering and suspension designed to improve ride and stability. Drive is to all four wheels as standard and buyers can continue to choose from a 6-speed manual transmission or CVT.

The WRX also benefits from an available Performance Package in WRX Premium trim. It features Recaro 8-way power seats, red-painted brake calipers and upgraded brake pads. It also deletes the moonroof to reduce weight.

As for the WRX STI, it sticks with a turbocharged 2.5-liter flat-4 good for 305 hp. The sole transmission on offer is a 6-speed manual. The WRX STI also benefits from the revised suspension tuning as featured on the WRX, plus a revised Driver Controlled Center Differential system, significantly upgraded brakes and this model’s first-ever 19-inch wheels. The DCCD system, which previously used a combination of mechanical and electronic center limited-slip differential control, now uses electronic control for quicker and smoother response.

Finally, there are upgraded Brembo brakes which feature stronger monoblock 6-piston calipers in front, monoblock 2-piston calipers in the rear, and larger rotors and pads at both ends.

The 2018 WRX and WRX STI reach showrooms in the spring. Pricing hasn't been announced but shouldn't deviate much from pricing for the 2017 models, which started at $27,515 for the WRX and $36,015 for the WRX STI.


http://www.motorauthority.com/news/11081...image=100587644
ChristianP-82
Dachte es kommt ein neuer auf Basis des neuen Impreza aber gottseidank nur kleines facelift. Hatte mich kurzzeitig schon geärgert den 17er bestellt zu haben. großes Grinsen
aber was davon nun nach Deutschland kommt steht ja noch in den Sternen.
RalfPeterB-80
http://www.motorsport-total.com/auto/new...t-17010701.html

Also kommt der jetzt wie bei den Amis mit dickerer Bremse? Oder hat die Autozeitung recht und in Europa gibt es nur das größere Display und "elektrische Fensterheber"?
ChristianP-82
Ausstattung steht noch nicht fest.

Mir scheint der Autozeitungsbericht auch sehr wirr.
das 7Zoll Navi gibts schon seit 2016 und ab 2017 hat das auch der Active ein 7 Zoll Infotainment ohne Navi.
Mir scheint als würden sie das vorgestellte MY18 US Modell mit unserem MY17 Modell verwechseln.

Der MY18 Facelift soll mit 19 Zöllern, 6 Kolben Bremsen, größerem Infodisplay, Kurvenlicht Recaros usw kommen.
Was davon allerdings hier ankommt steht noch nicht fest.

Die 6 Kolben Bremse gabs schon bei TS und die haben wir auch nicht bekommen.
JörgH-67
RalfPeterB-80
RalfPeterB-80
Dauertest der AMS

Klar, wohl ein Original. Aber generell bei vielem einfach doch zu OldSkool unglücklich
AlexO-81
Ich finde den Bericht gar nicht mal so schlecht und vor allem recht amüsant geschrieben. Mehr kannst du von der deutschen Presse echt nicht erwarten und das es mittlerweile "Hothatches" gibt, die ihm den Rang (zumindest auf trockenem) über die Jahre abgelaufen haben, ist wohl jedem hier klar. Nichts desto trotz hat er ohne große Vorkommnisse die >50k km abgespult und ist außer dem doch recht happigen Verbrauch alltasgtauglich. großes Grinsen

Eines darf man auch nie vergessen, bei dem Bock... Der ist Stock (immer im Verglich gesehen) etwas zu zäh/behäbig, aber der EJ257-Dinomotor ist gut erforscht in Sachen Tuning und man weiß mittlerweile, was geht und was nicht. Erstmal abwarten, wie dich die Triebwerke anderer Hersteller (Verweis auf FoFo RS Mk3) so über all die Jahr schlagen? Und noch einer: PS sind nicht Alles - das Ding muß für mich in erster Linie Gaudi machen und keine Rundenrekorde brechen! Ordentliche 3" TB AGA drunter, Sportluffiplatte, dickere Spritpumpe, 3 Port Solenoid + LD Erhöhung und dann geht da sicherlich so Einiges. prophezei Ich mag halt auch dieses "gebollere" bei dem Ding sehr - dieses "gefurze" der anderen zwoliter Hothatches ist nicht so meins, vor allem wenn es noch per "Soundenginiering" künstlich in den Innenraum transportiert wird. nixwieweg