Subaru baut einen neuen Kombi: Levorg

DominikT-86
Wer sagt den das die in Friedberg sind? Augenzwinkern
JörgH-67
ok, wo sind sie denn dann?
ChrisF-68
Im Testzentrum bei Mainz, Jörg smile
JörgH-67
AndiK-87
Irgendwie lasch. Klingt wie was von VAG.
MarkusH-79
Da muss ein anderer Header drunter, wie beim BRZ auch großes Grinsen
JörgH-67
Tein





JörgH-67
JörgH-67
http://www.torquenews.com/1084/new-subar...form-legacy-25i

Zitat:
New Subaru LEVORG developed to out-perform Legacy 2.5i

See how Subaru used the 2015 Legacy 2.5i as inspiration to develop a smaller turbo engine for the new LEVORG Sports Tourer. The 1.6-liter turbo is impressive.

Sometimes the inspiration to improve comes from other automakers, and it can also come from within your own organization. This is what Subaru engineers did when they developed the all-new FB16 DIT engine that comes in the new Subaru LEVORG Sports Tourer. They used their own 2.5-liter engine from the North American 2015 Subaru Legacy to be the inspiration to build a better engine. And Subaru did such a good job with the new FB16 that the new engine has won the 2014 “Technology Award” from the Japan Combustion Society.

What was Subaru’s motivation?

Subaru’s motivation for developing the new smaller powerplant was not to win any awards. They did it to see if they could develop a smaller turbocharged engine that would surpass the current 2.5-liter engine output that is used in the North American 2015 Legacy sedan. The new LEVORG Sports Tourer was developed for the Japan and European markets and they needed a more fuel-efficient engine for the sporty wagon.

Subaru engineers go to work on the 1.6-liter turbo

Subaru engineers took the new 1.6-liter engine and based it on their current 2.0-liter turbocharged direct-injection turbo engine technology. The goal from the beginning was to develop the new engine that would have “equal to, or higher performance” than the North American Subaru Legacy 2.5-liter engine. The engineers went to work and came up a smaller turbo engine that had similar hp and more torque than the 2.5-liter.

Why did they do it?

Fuji Heavy Industry engineers increased the compression ratio in the new turbo engine, but they also wanted the new engine to use regular unleaded fuel. This would give the LEVORG a big advantage over the European turbo engines that required higher octane fuels, but had the same hp ratings as the 1.6-liter LEVORG. And they succeeded by designing a new downsized turbo engine that had the same power output, used regular fuel, but offered superior fuel efficiency and the same power output of the 2.5-liter.

1.6-liter outperforms the new 2.5i Legacy

The new North American 2015 Subaru Legacy model equipped with the 2.5-liter engine produces 175 horsepower and 174 lb. ft of torque. The new smaller 1.6-liter horizontally-opposed direct injection turbo "DIT" engine in the LEVORG produces 125kW (168 hp) and 250Nm (184 lb. ft torque). They succeeded in a big way and demand for the LEVORG Sports Tourer is high.

The new Subaru LEVORG 1.6-liter horizontally opposed direct injection turbo (DIT) engine combines a direct injection turbo and a small displacement engine that provides both outstanding fuel efficiency and sporty performance. It has a high compression ratio, but takes regular 87 octane gasoline by performing a dense knock control. It also is Subaru’s first engine to come with “idling stop" for improved fuel efficiency.

The new Subaru LEVORG 1.6-liter DIT engine wins 2014 “Technology Award” from the Japan Combustion Society. FHI engineers used their own 2015 Legacy 2.5i for inspiration to build a better engine and they succeeded in a big way.


und hier mal zwei photoshops die rein gar nix mit dem Artikel, oder der realen Welt, zu tun haben



StefanZ-86
Ich find den wagen so geil smile das wird da nächste kombi smile
JörgH-67
prova concept





PatH-85
So wie ich Subaru Deutschland einschätze, kommt bei uns nur ein Diesel und der 1,6 Turbo als Motorisierung.
Aber vielleicht werden wir ja auch überrascht! Müssen ja nicht 300PS sein, der 2l Turbo aus dem Forester im Levorg würde mir auch schon sehr zusagen, wenn dann wiederum das Getriebe nicht den Spaß nimmt!

Bin echt gespannt, seit langem mal wieder ein interessanter Kombi Made in Japan!
JochenP-74
Ein Diesel mit Bilsteinfahrwerk und WRX / STI Ausstattung wäre aber ganz in meinem Sinne großes Grinsen

Solange die die ECU nicht ändern, kann man mit rund 180PS und 380Nm ganz gut unterwegs sein..
ChrisF-68
Zitat:
Original von JochenP-74
Ein Diesel mit Bilsteinfahrwerk und WRX / STI Ausstattung wäre aber ganz in meinem Sinne großes Grinsen

Solange die die ECU nicht ändern, kann man mit rund 180PS und 380Nm ganz gut unterwegs sein..

Und was machen wir mit den Injektoren, Jochen?
JochenP-74
5 Jahres Garantie und 160.000km.

Da kann man in der Garantiezeit einmal wechseln und dann hat man 10 Jahre oder 320.000km Ruhe..

großes Grinsen

Und in 10 Jahren fahren wir gezwungener Massen Hybrid oder voll elektrisch..
ChrisF-68
Naja, wenn die aber schon bei 100 Tkm so fertig sind, wie im Autobild-Test, muss man deutlich öfter wechseln... was bei den Kosten des Injektoren-Tausches dieses Auto mit mehr als 200 Tkm unrentabel macht. Für mich ist und wäre das keine Option! Dann lieber einen Wegwerf-Franzosen, die sind bei 200 Tkm auch fertig.
Grüße
Chris
MichaelC-76
Einen Diesel gibt es beim Levorg leider nicht.
Subaru Deutschland möchte auch den 2.0 Liter einführen,
steht aber noch nicht fest, ob die den auch bekommen.
Aber, Sie arbeiten mit Hochdruck dran.
JörgH-67




JörgH-67
und der Wettbewerb

  OT-Alarm 
allerdings ohne Allrad, dafür mit 280 Pferdchen unter der Haube und ein Sperrdifferenzial






JörgH-67