Subaru Impreza WRX STI S207

JörgH-67
JochenP-74
Der S207 wurde schon im Rahmen des Supertests der Sport-Auto abgelichtet

fröhlich
JörgH-67


JörgH-67
bla
JörgH-67
S207 NBR CHALLENGE PACKAGE
- dedicated ultra suede-wrapped steering wheel (with Silver center mark)
- dedicated seat belt (Red)
- Private Emblem (rear)
- STI made BBS 19 inch × 8 1/2J forged aluminum wheels (black)
- dedicated dry carbon rear spoiler made (S207 logo)



JörgH-67
smile
JörgH-67
S207 Main Features

Suspension / Mechanism
Exclusive STI-tuned Bilstein front struts (DampMatic® II, inverted-type) and coil springs
Exclusive STI-tuned Bilstein rear dampers and coil springs
STI-designed BBS 19-inch × 8 1/2J forged aluminum wheels (silver)
Exclusive 255/35R19 92Y tires (Dunlop Sport Maxx RT)
STI-designed flexible tower bar, front
STI-designed flexible draw stiffener, front
STI-designed support front kit
STI-designed flexible support subframe, rear
STI-designed pillow ball bush rear suspension link (front and rear lateral links inside)
STI-designed Brembo front monoblock opposed-piston 6-pot brake calipers (silver
coated with STI logo) with STI-designed Brembo 18-inch 2-piece drilled disk rotors
STI-designed Brembo rear monoblock opposed-piston 4-pot brake calipers (silver coated with STI logo) with STI-designed Brembo 18-inch drilled disk rotors
Exclusive high-output balanced engine
Exclusive engine control unit (ECU)
Exclusive twin scroll ball bearing turbocharger
Exclusive performance muffler with lowered back pressure (featuring STI logo) teamed
with exclusive rear exhaust pipe
STI-designed strengthened silicon intake duct
Exclusive quick-ratio steering gearbox (11:1)
Exclusive Vehicle Dynamics Control (VDC) system
Exclusive Active Torque Vectoring system
STI-designed low-pressure-drop air cleaner element
STI Performance Oil (Motul 5W-40)
Controls / Instrument Panel / Warning Lights
Exclusive luminescent instruments (with multi-information display and STI logo)
Exclusive multifunctional display
Central instrument panel visor (covered in silver-stitched leather-finish material)
Exclusive leather-wrapped steering wheel (highly tactile leather, chrome bezel, metallic finisher, silver stitching)
STI-designed push-type engine switch (red with STI logo)
STI-designed leather-wrapped shift knob (with STI logo)
Audio 8 speakers (4 front, 2 rear, 2 in instrument panel)
Black roof antenna (shark fin type)
Interior
Exclusive STI-spec Recaro front bucket seats (leather [black semi-aniline finish on inside of main and side panels, silver stitching and accents] embossed with STI logo and equipped with seat heating and supplemental restraint system side airbags)
Rear seats : black leather with silver stitching and accents
Exclusive instrument panel (red with S207 logo)
Silver stitching on door trims
Exclusive side sill plates (silver with S207 logo)
Exclusive serial-number plate (console)
Exterior
Exclusive mesh-type front grille (cherry-red stripe with S207 ornament)
Exclusive large front under-spoiler
Black side garnish with STI emblem
Exclusive metallic side sill moldings
Exclusive rear bumper (cherry-red stripe with air outlet grille)
S207 rear ornament
NBR Challenge Package: Exclusive Equipment
Exclusive Ultrasuede-wrapped steering wheel (with silver center marking)
Exclusive red seatbelts
Exclusive emblem (rear)
STI-designed BBS 19-inch × 8 1/2J forged aluminum wheels (black)
Exclusive dry carbon rear spoiler (with S207 logo)
NBR Challenge Package Yellow Edition: Exclusive Equipment
Black door mirrors
Exclusive yellow side sill plates with S207 logo
Exclusive black side sill moldings


Sales Target
Limited to 400 units (must be ordered by March 6, 2016)
NBR Challenge Package limited to 200 units
NBR Challenge Package Yellow Edition limited to 100 units (must be ordered by November 30, 2015)

JörgH-67
noch ein paar
JörgH-67
und weiter
JörgH-67
mal in blau mit dem Nürburgringpaket
DanielB-80
Ein absolut geiles Sahneschnittchen, genau mein Ding! Zunge raus
RalfL-69
Schade das der nicht zu uns kommt... heuler
Würde ich glatt nehmen... großes Grinsen
ChrisF-68
Importieren, Ralf!!!
AlexF-88
Absolut nicht mein Fall…
Sieht total aufgebläht und übergroß aus. Der ist ja bald höher als breit. Die Räder wirken bei dem verschwindend klein.
S207 hin oder her…. Mir gefällt der gar nicht 

Bekommt man die denn bei Import hierzulande noch zugelassen?

hallo
FredG-60
@ Alex, so ein neuer Subi mit neuester Technik
fährt aber Kreise um unsere alten Mühlen Augenzwinkern
JörgH-67
glaub ich gar nicht mal; die Karren sind ja nicht gerade leichter geworden. Dazu noch grösser mit schlechteren Werten bei der Stirnfläche, und zugeschnürter was die Abgasreinigung angeht.
MichaelB-84
Zitat:
Original von JörgH-67
glaub ich gar nicht mal; die Karren sind ja nicht gerade leichter geworden. Dazu noch grösser mit schlechteren Werten bei der Stirnfläche, und zugeschnürter was die Abgasreinigung angeht.

also ICH sehe beim Fred den Ironie-Button blinken... Augenzwinkern
FredG-60
Nein Michael, das meine ich so .
Was da am FW + an der Geometrie verbessert wurde ist schon um
Welten besser. Das Gewicht ist nicht soviel schwerer als z.B. bei den 2005er.
breitere Felgen + Reifen grössere Bremse usw.
Ausgeräumt wird der sicher nicht viel schwerer
Redet mal mit jemand der den 15.ner gefahren ist .
Erst wirdimmer alles Neue verteufelt und dann Lenkgetriebe , Bremsen usw.
verbaut in den älteren Modellen.
WolfgangL-63
  OT-Alarm 
Bei unseren ca. 2 km Slaloms ist mein GT immer schneller als die neueren…
Manchesmal auch schneller als KTM.
lg
AlexF-88
Zitat:
Original von FredG-60
Nein Michael, das meine ich so .
Was da am FW + an der Geometrie verbessert wurde ist schon um
Welten besser. Das Gewicht ist nicht soviel schwerer als z.B. bei den 2005er.
breitere Felgen + Reifen grössere Bremse usw.
Ausgeräumt wird der sicher nicht viel schwerer
Redet mal mit jemand der den 15.ner gefahren ist .
Erst wirdimmer alles Neue verteufelt und dann Lenkgetriebe , Bremsen usw.
verbaut in den älteren Modellen.


Ich verteufel nichts. Klar wird der technisch besser sein... macht Ihn aber nicht schöner in meinen Augen smile
Will ich was noch schnelleres für den Track, guck ich mich nicht bei Subaru um.

hallo