kommt 2016 der Levorg STI?

JörgH-67
RalfPeterB-80
Würde ja erst mal reichen den 2,0 DIT hier in Europa zu bringen. Und wenn es "nur" die 240 PS-Variante aus dem Forester wäre...


Aber Levorg STI an sich ist natürlich ziemlich geil!
JochenP-74
Es wäre ja nur konsequent, um eine Konkurrenz zum S3 oder gar RS3 zu schaffen...
AndreasO-92
Levorg als Konkurrenz zum S3? Dachte eher an den RS6 - oder ist der Levorg so klein?
PhilippM-82
Denke nicht dass der einen RS6 in irgend einer Lebenslage konkurrenzieren kann crazy nixwieweg
AndreasO-92
Ja, aktuell nicht ... aber mal mit gescheitem Motor und von STI?
JörgH-67
sind wir immer noch nicht bei 560 bzw 605 PS hmm...
MaxB 91
There's no replacement for displacement


Aber so ein Autobahn-Businessclass-Bombermonster würde eh keine 6 Sterne vertragen mMn...
Schuster bleib bei deinen Leisten wobei ich son STi Levorg als flotten Kombi schon cool fände smile
StefanZ-86
Die hoffnung lebt fröhlich
Die kröten find ich am baukonto noch großes Grinsen
BenniH-83
Respekt
Aber der als STI finde ich auch interessant...Voralpen mit der Ausstattung wie im Video...würde ihn eher in die Kategorie Golf R Variant sehen...Audi S3 ok aber RS3 ist schon ne ordentliche Nummer..
JörgH-67
Zitat:
Subaru Levorg STI confirmed

Subaru’s performance arm Subaru Tecnica International has confirmed plans to launch a high-performance version of the Levorg wagon.

The vehicle will be based on the Levorg STI concept presented at the 2016 Tokyo Auto Salon (shown above) and is due to enter production this summer. Sadly, it won’t be coming to the United States since the Levorg was never offered here.

The Levorg STI won’t be another lame duck attempt like the previous BRZ tS and Forrester tS. Instead, it will be a dedicated performance offering akin to the WRX STI.

A more mature performance car

Subaru is launching the vehicle to help celebrate the 50th anniversary this year of the brand’s penchant for using horizontally-opposed “boxer” engines. However, it’s also to appeal to those buyers lamenting the brand’s decision to drop the hatchback bodystyle for the current-generation WRX STI.

No technical details have been released but expect a turbocharged 2.0-liter 4-cylinder engine just as we saw in the Levorg STI concept. The concept was also fitted with 18-inch wheels, specially-tuned dampers and a more upmarket interior with two-tone leather trim. The concept also came with a CVT.

These features were added in an attempt by Subaru’s design team to create a performance car that will appeal more to the older, conservative types than the WRX STI. Subaru has been hinting at the launch of such a vehicle since 2011 when it rolled out the Advanced Tourer concept.



http://www.motorauthority.com/news/10892...image=100554323







StefanZ-86
hoffentlich schwappt was nach europa, muss ja nicht zwingend der sti sein traurig
JörgH-67
http://www.carscoops.com/2016/05/new-sub...t-wagon-is.html

Zitat:
The good news is that Subaru finally introduced the STI version of their Levorg wagon today; the bad news is that it’s not a true-blue STI we were expecting, but rather a wishy-washy shade of blue.

The one thing STI fans really want from a car bearing Subaru’s motorsport and tuning outfit’s name is more power, but there’s nothing of the sort on the Levorg STI, as the Japanese carmaker left the regular 168hp (170PS) 1.6-liter and 296hp (300PS) 2.0-liter turbocharged engines that are paired exclusively to a Lineartronic CVT automatic untouched.

Instead, Subaru pulled some STI parts off the shelf and combined them with a few styling and handling upgrades.

The only true performance improvements were made to the chassis with a specially tuned version of Subaru’s DampMaticII variable damping suspension with new Bilstein shocks, the modified electric power steering system, and the 18-inch STI alloy wheels.

On the outside, the Levorg STI Sport gets a new front bumper and grille, LED fog lamps, chrome exhaust tips and the addition of an optional WR Blue Pearl paint, while inside, there are two-tone black and dark-red leather seats with STI logos embroidered in the headrests and dark-red contrast stitching on the steering wheel, gear lever and door panels.

The new Levorg STI Sport will be available exclusively in Japan with prices set at 3,488,400 Yen (equal to $32,500) for the 1.6T and 3,942,000 Yen ($36,700) for the 2.0T.
RalfPeterB-80
Wieder die Autoblöd:

Zitat:
Ob er auch nach Deutschland kommt, ist nicht sicher. Die Chancen stehen aber nicht schlecht.


Autoblind

Wer's glaubt wird selig.
ZuriB-81
Die Chancen stehen nicht schlecht fröhlich
RonnyV-84
Mit CVT können die den eh behalten. Wenn ich nen STi will, dann mit nem sportlichen Getriebe. Ansonsten wäre der absolut mein Ding, allerdings wieder nur 300PS.
JörgH-67
PetraS-76
hallo
Danke für das interessante Levorg-STI-Video!

Interessant wären die technischen Daten, die der Levorg STI dann vorweisen kann...
Welche Unterschiede gibt es vom "normalen" Levorg zum "STI-Levorg".
Würde mich sehr interessieren und bin neugierig. smile

dazu äußert sich Subaru im Clip leider nicht... verwirrt
JörgH-67
PetraS-76
Zitat:
Original von JörgH-67
http://www.subaru.jp/levorg/stisport/


THANKS! hallo