Diesel tot, Sechszylinder tot, EJ tot

JörgH-67
https://ganbaremmc.exblog.jp/26209762/

übersetzt

Zitat:

- The 3.6-liter 6-cylinder engine used in the "Outback / Legacy 3,6Rs" for overseas markets ends with the current model,
and the replacement will be a unified 4 cylinders boxer engine shared with other Subaru models
**likely FA16, 20 and maybe 2.4 DITs depending on market and trim**

- "Ascent" will not be using the six-cylinder engine either, in any trim. Only the already (now) known F* platform 2.4 liter econobox DIT engine.

- EJ type engines installed in WRX STIs (aka STIs beyond Japan) are also retired. Next model is based on F* platform engines.

- Diesel engine is retired.
AndreasO-92
Der FA scheint doch ganz gut zu sein? Bei den BRZ/GT86 hält der ganz schön was aus!
Aber echt schade um den 6er ... warum keinen FA 6er? Max 3L, den schafft man auch spritsparender, von mir aus auch mit weniger Hubraum. Gab doch auch schon 2L V12 ...
Träumen darf man doch noch, oder? großes Grinsen nixwieweg
ChrisF-68
Der FA20 hatte zu Beginn einige Injektor-Probleme, keine Ahnung, ob diese inzwischen gelöst sind?