Martin.A-84
wie "wo anders" schon geschrieben:
im aktuellen EVO werden Evo X FQ300 und STi verglichen:
Fazit: der Evo bekommt 3,5 und der STi 4 von 5 sternen.. ein ziemlich klägliches ergebnis, für zwei ehemalige 5-stern-namen..
der Evo sei absolut wie ein computer zu fahren, null gefühl in der ganzen sache.. SST kommt auch nicht gut weg.
STi schneller und besser, aber eben auch nur 4 Sterne.
Insgesammt leiden beide unter der "zivilisierung".. EVO ist allerdings auch ziemlich "unzivilisiert" in ihrem autogeschmack..
Der Artikel schliesst mit dem Satz, dass ein Evo IX beiden vorzuziehen wäre..
extra für's gelbe
hier ein auszug:
entschuldige mich für tippfehler, hab das blind abgetippt..
PS: der name des magazins hat nichts mit dem Auto zu tun, das Magazin heisst Evo, schreibt aber über Performance Cars allgemein..
im aktuellen EVO werden Evo X FQ300 und STi verglichen:
Fazit: der Evo bekommt 3,5 und der STi 4 von 5 sternen.. ein ziemlich klägliches ergebnis, für zwei ehemalige 5-stern-namen..

der Evo sei absolut wie ein computer zu fahren, null gefühl in der ganzen sache.. SST kommt auch nicht gut weg.
STi schneller und besser, aber eben auch nur 4 Sterne.
Insgesammt leiden beide unter der "zivilisierung".. EVO ist allerdings auch ziemlich "unzivilisiert" in ihrem autogeschmack..

Der Artikel schliesst mit dem Satz, dass ein Evo IX beiden vorzuziehen wäre..
extra für's gelbe

Zitat: |
"(...) And what does this leave you with once you actually settle down to driving? (nachdem die ganzen Abkürzungen eingestellt wurden..) A slightly unsatisfying car, I'm afraid. Somewhere inside the Evo X is the brilliantly pointy, adjustale chassis that has been improving for nine generations.But Mitsubishi has tried to civilize the tenth gen and it's missed the mark. The steering is more direct than the Impreza's and therefore initially nicer, but you very soon realise that it has no real feel. For a car that you want to drive on it's nose this is not good, because you just don't have the confidence to throw it into corners. It feels up on tiptoes and it's more instantly sensitive and adjustable than the STI but you can't enjoy it because you feel like you're controlling what's going on underneath you by remote. It reall is like playing a computer game. The engine is disappointing too, feeling very thin in its delivery and lacking in grunt compared with the STI. IT is also possibly the dullest sounding engine ever to drone from a performance car - it's like listening to someone Hoovering a couple of rooms away. The gearing is very short, which is fine when you can flick up and down the box so easily, but as Roger Green says, there's a permanent flurry of activity going on yet somehow you're never quite in the right gear. The best solution is to leave it in Drive and let the spookily intuitive computer program shuffle cogs for you. Not something I ever thought I'd say about an Evo.. The Evo X SST is still a very quick car across the ground, its ability to carry speed is phenomenal and there are moments when you catch glimpses of why we love Evos, but they're fleeting thanks to the layer of desensitising civility Mitsubishi has added in. A car like the Evo is not, should not, be a mainstream car. Jumping back into the Impreza as the sun sinks, it's clear the STI wins this battle. It's more engaging to drive, the engine feels much stronger and there's simply more of what you want, what you expect, from a thrilling rally-stage refugee. When you add in the price difference too, it's a clear winner. The worrying thing for both manufactureres however is that we'd have an Evo IX over either of them..." |
entschuldige mich für tippfehler, hab das blind abgetippt..

PS: der name des magazins hat nichts mit dem Auto zu tun, das Magazin heisst Evo, schreibt aber über Performance Cars allgemein..